Prečo som sa rozhodla podporiť učiteľov Posted on December 13, 2016January 23, 2017 Kedysi dávno som si uvedomila, že mám v živote šťastie – príležitosti ku mne prichádzajú, keď som pripravená posunúť sa k niečomu ďalšiemu. Vtedy som sa rozhodla, že chcem aj vracať niečo naspäť, prispievať niekde, kde môžem pomôcť, alebo byť pridanou hodnotou. A tak som hľadala, čo bude užitočné aj pre iných. Našla som postupne pár oblastí, do ktorých som sa pustila. Pred pár mesiacmi prišlo niečo, s čím som vôbec nepočítala – v krátkom čase dve oslovenia na podporu učiteľov. Keď som nad tým premýšľala, uvedomila som si, že sama by som do tejto oblasti nešla. No keďže chceli, aby som pripravila workshop o koučovacom prístupe pre pedagógov a ja mám už dlho v hlave myšlienku, že koučovanie by sa malo vyučovať na všetkých školách humanitného zamerania, zobrala som to ako znamenie. Takže som pred pár dňami strávila deň s učiteľmi a bol to pre mňa zážitok. Bez preháňania. Stretla som sa s ľuďmi, ktorí si uvedomujú limity existujúceho systému v školstve, no rozhodli sa robiť niečo, v čom vidia zmysel. Lebo považujú za dôležité, aby sa študentom v školách venovali ľudia, ktorí tam chcú byť. Lebo ešte nestratili nádej, že pre deti a s deťmi v školách môžu robiť pekné veci, hoci systém ako celok ich v tom nepodporuje. Lebo si stále pamätajú, prečo sa pre prácu pedagógov kedysi rozhodli a hoci nie všetci ich kolegovia to majú rovnako, oni chcú robiť to, čomu veria. Bola radosť diskutovať s nimi a počúvať ich názory, hľadať s nimi odpovede v individuálnych koučovaniach, odpovedať na otázky počas workshopu. Aj vďaka tomu dňu som si uvedomila, že podporovať pedagógov, ktorí na sebe ďalej pracujú, je jednou z oblastí, kde sa užitočnosť znásobuje. Pretože už dlho sa zamýšľam nad tým, ako efektívne pomáhať mladým ľuďom, aby žili svoj potenciál a ďalej ho rozvíjali a moje nadšenie z mileniálov je len začiatok J Cez pomoc učiteľom, ktorí do veľkej miery pomáhajú formovať ďalšie generácie, môžem prispievať k tomu, aby deti a mladí ľudia v školách viac rozvíjali svoj potenciál. A prečo toto celé vlastne píšem. Na jednej strane je moja ponuka pre učiteľov, ktorých zaujíma koučovanie, alebo čokoľvek z tém, ktorým sa venujem, aby ma pokojne oslovili. Rada budem mentorovať ešte jedného, dvoch, alebo sa môžeme spolu pozrieť na vytvorenie modelu, ktorý bude vyhovovať vašim konkrétnym potrebám. No je tu ešte druhá strana, a tou je prosba. Je mi jasné, že zmena systému je dlhodobá záležitosť pre rôznych profesionálov. Preto, kým k nej dôjde, ktokoľvek, komu záleží na tom, aby sa ďalším generáciám detí venovali učitelia, ktorí svoju prácu milujú, robia ju so zápalom a ďalej na sebe pracujú, ponúknite svoju kapacitu, znalosti a skúsenosti a zapojte sa do niektorej z aktivít, ktorých cieľom je pomoc pedagógom. Alebo ponúknite podporu lokálnej škole, ak sa vám pozdáva jej riaditeľ, určite bude vedieť nasmerovať aktivity, ktoré môžu pomôcť. Koučing Radostný život motiváciaposunrovnováha
Radostný život Ďakujem za tango Posted on October 20, 2018October 20, 2018 Mala som teraz pár náročných dní a nedokázala som sa na nič poriadne sústrediť, čo je v období, keď robím na projekte celkom komplikácia. Nevládala som ani len čítať, a to je čítanie môj obľúbený relax. Už som sa začala cítiť ako akváriová rybička (tá vraj udrží pozornosť maximálne 6 sekúnd). Môj vlastný… Read More
Radostný život Návrat do normálu? Posted on May 28, 2020November 15, 2020 V posledných týždňoch je aj v mojich diskusiách asi najčastejšie spomínanou témou ako kto zvláda, alebo nezvláda karanténne opatrenia, čo nám chýba, na čo sa tešíme, ale aj čo si v tento novej skúsenosti užívame. A keďže sa pomaly opatrenia uvoľňujú, vnímam už aj nové témy rezonujúce vo firmách, kde z nuly na 100 prepli… Read More
Radostný život Viac byť a menej robiť Posted on February 22, 2021July 11, 2023 V stave, kedy len sme, sa v dospelosti nachádzame skôr výnimočne, ak nepočítame spánok. Malé deti sú v ňom prirodzene. Pritom len byť a vnímať je priamym spojením s prítomnosťou, umožňuje nám napojiť sa na seba a začať sa cítiť zakorenene, a tým aj lepšie / silnejšie / vedomejšie. A to nám zase umožňuje rozlišovať, čo je naozaj… Read More