Tieň za pojmom angažovanosti Posted on August 1, 2016January 23, 2017 Keď som nedávno zverejnila článok o angažovanosti, v prvom momente ma prekvapilo, a hneď aj potešilo množstvo reakcií. Vzápätí ma zmrazili ďalšie reakcie, ktoré obviňovali môj článok z komunistickej propagandy a slovo angažovanosť spájali s podmienkou úspechu v straníckej hierarchii… Najprv ma to nahnevalo. Ako môže niekto, kto ma vôbec nepozná, urobiť záver, že podporujem spôsob premýšľania, ktorý som vlastne nemala šancu ani zažiť. Potom som si uvedomila, že je to asi normálny prístup od ľudí, ktorí dlhé roky (možno väčšinu svojho pracovného života) zažívali negatíva komunistického riadenia. A rešpektujem, že majú svoj názor a sú ochotní ho otvorene povedať. Čo nechcem rešpektovať je prístup, v ktorom svoj názor, akýkoľvek je, považujú za jediný správny. A nerešpektujem to úplne vedome, pretože otvorenosť k inakosti, novým prístupom a rôznorodým potrebám individuálnych ľudí sú základom angažovanosti, ako ju vnímam ja. A sú tiež tým, prečo téme angažovanosti verím a intenzívne do nej investujem svoju kapacitu. Pretože aby mohla firma získať maximum z talentov, pocitu prináležania k veci, ktorej veria a vášne svojich zamestnancov, potrebuje im dávať priestor a podporovať ich. Zároveň v angažovanosti, ako ju vnímam ja, je aj uvedomenie firiem, že úspech chcú dosahovať spolu so svojimi ľuďmi a chcú si udržať tých, vďaka ktorým sa im darí. Preto do nich chcú aj investovať, rozvíjať ich, zapájať ich do rozhodovania, budovať firmu a smerovanie spolu s nimi. V skratke, angažované firmy chcú udržateľný model úspechu. Keďže každú firmu tvoria ľudia, priestor zamestnancom potrebujú vytvárať a poskytovať lídri. Svojím vlastným prístupom, otvorenosťou, vzorom, komunikáciou, záujmom a rešpektom. A ochotou pracovať na sebe a zmeniť sa, ak to prinesie úžitok. Lebo vedia, že so zamestnancami, ktorí chcú byť aktívnou súčasťou firmy, dosiahnu aj veci, ktoré si pôvodne ani nepredstavovali. A že to pritiahne ďalších s potenciálom a talentom, ktorými budú chcieť tiež prispieť. Možno pojem „angažovanosť“ nie je najvýstižnejší, predsa len, anglický ekvivalent „engagement“ v sebe okrem záväzku obsahuje aj nádych dobrovoľnosti, chcenia byť súčasťou niečoho, čo je väčšie ako ja. V slovenčine sme zatiaľ lepší nenašli, no ešte stále hľadáme… Angažovanosť Leadership Zmysluplná práca komunikáciaposunsebareflexia
Motivácia, angažovanosť a spokojnosť Posted on July 5, 2016January 23, 2017 Príchodom mileniálov do firiem a ich postupným prenikaním na manažérske pozície, no aj s ohľadom na neustále rýchlejší vývoj technológií a potrebu firiem vyvíjať sa aktívne zvnútra, je posun ku angažovanosti a novému štýlu leadershipu nevyhnutnou zmenou, ktorou potrebujú manažéri prejsť. Pre diskusiu o angažovanosti a o jej zdravej miere pre rôzne firmy je dôležité pozrieť sa… Read More
Koučing Načo sú nám zrkadlá Posted on July 10, 2023July 11, 2023 Do zrkadla sa pozeráme z rôznych dôvodov. Chceme si overiť, že je všetko v poriadku a môžeme vykročiť do sveta. Potrebujeme niečo na sebe upraviť, zdokonaliť, upratať. Užívame si pocit spokojnosti, lebo vidíme obraz, ktorý sa nám páči. Kontrolujeme, že sa nič nepokazilo, aby sme mohli pokračovať vo svojom dni. S ohľadom na to,… Read More
Leadership Dilema manažéra? Posted on July 8, 2016January 23, 2017 V ostatnom čase som pomerne často diskutovala tému rozvoja podriadených a ako pracovať s ich motiváciou, aby si rozvojové oblasti sami identifikovali a pracovali na nich. Jedným zo záverov bolo, že najlepšie sa pracuje s ľuďmi, ktorí majú potenciál, vedia o ňom a aktívne si pracujú na jeho napĺňaní. Keď môj klient prišiel do koučovania s témou, ako… Read More